Correct een afspraak maken is essentieel voor een stressvrije check-up in optimale omstandigheden. We beantwoorden graag de meestgestelde vragen.
«Telefonisch een afspraak maken is de beste aanpak. Medewerkers kunnen tijdens dit eerste contact met het medisch team alle vragen stellen die in hen opkomen en dat vinden ze veel geruststellender dan een e-mail», zegt Sophie, verpleegkundige bij het HTC Medicis.
Op welke termijn is een afspraak mogelijk?
«Dat hangt af van het programma dat de werkgever heeft gekozen. Afhankelijk van de onderzoeken waarop de medewerker recht heeft, stellen we verschillende datums voor om zeker te zijn dat alle onderzoeken op één voormiddag worden afgehandeld.»
Om hoe laat biedt de medewerker zich aan?
« Het is belangrijk om tussen 7.30 u en 8.30 u aan te komen, zodat alle onderzoeken van de check-up in de ochtend kunnen plaatsvinden, tussen 7.30 u en 12.00 u ».
Welke vereisten gelden er voor een check-up?
« Die zijn minimaal: de medewerker moet alleen nuchter zijn om de kwaliteit van het bloedonderzoek en de echografie van de buik te garanderen. Een glas water is wel altijd toegelaten, bijvoorbeeld om uw gewone geneesmiddelen in te nemen, tenzij uw huisarts u iets anders voorschrijft. Stel de patiënten ook gerust: na de onderzoeken krijgen ze een gezond en evenwichtig ontbijt aangeboden! »
In welke taal verlopen de afspraak en check-up?
« Het medisch team kan u te woord staan in het Nederlands, Engels of Frans, dat kiest u zelf. Ook het medisch verslag is beschikbaar in één van deze drie talen, afhankelijk van uw keuze ».
Wie ontvangt de medische resultaten?
« Alleen de betrokken werknemers ontvangt de resultaten en – als ze dit aangeven tijdens het gesprek met onze artsen – hun huisarts. Op die manier blijft het medisch beroepsgeheim strikt bewaard. Om de GDPR-voorschriften (privacy) na te leven en de veiligheid van de gegevens te garanderen, versturen we de resultaten uitsluitend met de post naar het thuisadres, nooit per e-mail ».
Is een medische check-up volledig gratis voor de betrokkene?
« Ja, de kosten in verband met de check-up zijn volledig gedekt. Aan het einde van het bezoek aan het medisch centrum is er niets te betalen ».
Hebt u nog vragen of wil u een afspraak maken? Bel dan het HTC Medicis op 02 / 762 50 44 voor een antwoord op al uw vragen. Of stuur een e-mail naar het team: htc@medicis.be.