Do’s-and-don’ts om een afspraak te maken

«Telefonisch een afspraak maken is de beste aanpak. Medewerkers kunnen tijdens dit eerste contact met het medisch team alle vragen stellen die in hen opkomen en dat vinden ze veel geruststellender dan een e-mail», zegt Sophie, verpleegkundige bij het HTC Medicis.

«Dat hangt af van het programma dat de werkgever heeft gekozen. Afhankelijk van de onderzoeken waarop de medewerker recht heeft, stellen we verschillende datums voor om zeker te zijn dat alle onderzoeken op één voormiddag worden afgehandeld.»

« Het is belangrijk om tussen 7.30 u en 8.30 u aan te komen, zodat alle onderzoeken van de check-up in de ochtend kunnen plaatsvinden, tussen 7.30 u en 12.00 u ».

« Die zijn minimaal: de medewerker moet alleen nuchter zijn om de kwaliteit van het bloedonderzoek en de echografie van de buik te garanderen. Een glas water is wel altijd toegelaten, bijvoorbeeld om uw gewone geneesmiddelen in te nemen, tenzij uw huisarts u iets anders voorschrijft. Stel de patiënten ook gerust: na de onderzoeken krijgen ze een gezond en evenwichtig ontbijt aangeboden! »

« Het medisch team kan u te woord staan in het Nederlands, Engels of Frans, dat kiest u zelf. Ook het medisch verslag is beschikbaar in één van deze drie talen, afhankelijk van uw keuze ».

« Alleen de betrokken werknemers ontvangt de resultaten en – als ze dit aangeven tijdens het gesprek met onze artsen – hun huisarts. Op die manier blijft het medisch beroepsgeheim strikt bewaard. Om de GDPR-voorschriften (privacy) na te leven en de veiligheid van de gegevens te garanderen, versturen we de resultaten uitsluitend met de post naar het thuisadres, nooit per e-mail ».

« Ja, de kosten in verband met de check-up zijn volledig gedekt. Aan het einde van het bezoek aan het medisch centrum is er niets te betalen ».

Hebt u nog vragen of wil u een afspraak maken? Bel dan het HTC Medicis op 02 / 762 50 44 voor een antwoord op al uw vragen. Of stuur een e-mail naar het team: htc@medicis.be.

Ander nieuws